סקר שנערך עבור משרד התיירות לאחר קמפיין דצמבר-ינואר, מצא כי: כשני שלישים (65%) מהתיירים מרוסיה, מעוניינים בחופשה בישראל. החודש הגיעו מרוסיה 27,000 תיירים. בחודש הבא יחל קמפיין האביב של משרד התיירות ברוסיה בעלות של 9 מיליון שקלים

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, ייפתח ביום ד' הקרוב, במוסקבה, יחד עם שגרירת ישראל במוסקבה, אנה עזרי, את הביתן הישראלי ביריד התיירות החשוב ביותר ברוסיה ובחבר העמים – MITT

משרד התיירות ממשיך בפעולות השיווק לעידוד התיירות מרוסיה לישראל. בחודש אפריל ייצא המשרד בקמפיין עונת האביב-קיץ ברוסיה, בעלות של 9 מיליון שקלים. סקר שנערך עבור משרד התיירות, לאחר קמפיין דצמבר 2009 – ינואר 2010, מצא כי כ-65% מהתיירים מרוסיה מעוניינים בחופשה בישראל.

עוד מצא הסקר, שנערך על ידי לשכת הפרסום הממשלתית, כי חופי ישראל (29%), ובייחוד ים המלח (12%), הם גורם הענין הרב ביותר עבור התייר הרוסי, לצד רצונו לבקר באתרים ובמקומות הקדושים (25%), בריאות ותרפיה (12%) ואיכות השירות, האוכל והמלונות (12%). לצד זאת, ציינו התיירים כי נקודות החולשה הנן העדר תחושת הביטחון והמחירים היקרים.

הסקר בדק 400 משיבים בראיונות באמצעות האינטרנט, אשר יצאו לחופשה בחו"ל במהלך שלוש השנים האחרונות, או אשר מתכוונים לצאת לחופשה בחו"ל בשנתיים הקרובות. 21% מהנשאלים ציינו כי צפו בסרטון הקמפיין של משרד התיירות, 88% מהם ציינו כי הסרטון משכנע שישראל היא יעד אטרקטיבי, 14% מהנשאלים ציינו כי נחשפו למודעות פרסומת, 78% מהם סברו אף הם כי המודעה משכנעת.

בסך הכל ציינו כשני שליש מן הנשאלים כי הם מעוננים לצאת לחופשה בישראל: 10% ציינו כי יש סיכוי גבוה מאוד שיצאו לחופשה זו, 20% סיכוי גבוה, 35% סיכוי סביר, 25% סיכוי ממוצע ו-24% סיכוי קטן, 4% אין סיכוי (2% לא השיבו).

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, ייצא מחר, יום ג', בראש משלחת משרד התיירות ליריד התיירות החשוב ביותר ברוסיה ובחבר העמים, אשר יתקיים ארבעה ימים. ביריד צפויים לבקר למעלה כ-90,000 איש, מרביתם גורמים מקצועיים מתעשיית התיירות וכ-3,000 מציגים מ-157 מדינות. הביתן הישראלי ישתרע על פני שטח של 400 מ"ר וישתתפו בו, לצד נציגי משרד התיירות, 51 נציגי חברות מישראל, בהם נציגי בתי מלון, חברות תעופה, עמותות תיירות, מרכזים רפואיים ועוד.

שר התיירות, סטס מיסז'ניקוב, ציין כי: "ביטול חובת הוויזה לתיירים מרוסיה, הסיר את החסם הבירוקרטי והפך את ישראל ליעד קרוב, נגיש ואטרקטיבי ועל אף המשבר הכלכלי העולמי, גברו הביקושים בשנה האחרונה לביקור בישראל. רוסיה שהפכה ליעד מספר 2 בתיירות הנכנסת לישראל, תמשיך לעמוד במרכז הפעילות השיווקית של משרד התיירות, תוך הקצאת משאבים מוגדלים".

בשנת 2009 ביקרו בישראל 400,000 תיירים מרוסיה, כאשר בחודש פברואר 2010 לבדו ביקרו בישראל 27,000 תיירים מרוסיה – פי שניים ממספרם בפברואר אשתקד – מגמת עלייה שמלווה אותנו, כאמור חודשים ארוכים.

במסגרת היריד, יפעלו נציגי משרד התיירות להרחבת הפעילות מול תעשיית התיירות הרוסית, תוך פיתוח ענף התעופה והכנסת מובילים חדשים, משווקים וסיטונאי תיירות חדשים, לפעילות מול ישראל. קמפיין אביב-קיץ של משרד התיירות, שייפתח ברוסיה בחודש אפריל, יצטרף למכלול פעולות השיווק, שמטרתן להרחיב את אפשרויות הביקור בישראל כחלק מהתחרות על לב התייר הרוסי.