העור שלנו הוא ממש כמו ספר פתוח שמסמן על עצמו את הפרקים השונים שעברנו. הוא מספר לנו (ובעצם לכולם) כמה שתינו, מה אכלנו, עד כמה אנחנו בסטרס ואם הקפדנו על הגנה מהשמש לאורך השנים. למרבה הצער, לא כל הפרקים האלה מסבירי פנים כמו שהיינו רוצים. הפעם, נתמקד בדרך הנכונה להילחם בפיגמנטציה של עור הפנים, אותם כתמים כהים שמופיעים על עורנו ומעידים על נזקי השמש, הזדקנות העור ועוד.

 

מהי בעצם פיגמנטציה?

לפני שנצלול עמוק וננסה להבין איך להתמודד ולמנוע את הופעת הפיגמנטציה, חשוב להבין מהי ומה גורם לה. ראשית, פיגמנטציה היא בעיקר תוצאה של ייצור יתר של מלנין, פיגמנט האחראי על צבע עור הפנים. ייצור ייתר שלו נגרם על ידי חשיפה מוגברת לשמש, שינויים הורמונליים ולעיתים אך מקורו בגנטיקה שלנו. הצטברות המלנין מופיעה ככתם כהה על עור הפנים ופוגמת באסתטיקה של העור ובתחושת הבטחון הכללית שלנו.

 

5 דרכים שיכולות לסייע לך להימנע ולהתמודד עם מפיגמנטציה

מודעות לתהליך ולגורמים עוזרת במניעה של התופעה ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן. אלו חמש נקודות למחשבה שיכולות לסייע לכם בתהליך המניעה ובהתמודדות עם כתמים קיימים.

 

הגנה מהשמש

אחד מהשלבים הקריטיים ביותר למניעת פיגמנטציה הוא הגנה מהשמש. בחירה בקרם לחות, תכשירי איפור או מקדם הגנה קבוע המסנן קרינת UVA+UVB עם מקדם הגנה SPF30 לפחות הם הצעד הראשון במניעה. כדי להשלים את ההגנה, מומלץ בימי הקיץ לכבוש כובע רחב שוליים ולהרכיב משקפי שמש שיגנו על העור העדין באזור העיניים. מגוון מוצרי ביופור המשלבים לחות והגנה לעור הפנים.

 

ניקוי עדין ופילינג

ניקוי נכון של עור הפנים בעזרת סבון או פילינג עדין מעודד את התחדשות העור ומאפשר ספיגה טובה יותר של קרם לחות או הבהרה בעור הפנים. הסרת לכלוך, שומן ואיפור מהפנים בשגרה תראה את התוצאות באופן כמעט מיידי ולטווח הארוך – תסייע למנוע ולהתמודד עם פיגמנטציה של העור. מומלץ לעשות שימוש במוצרים עדינים וכאלו שמתאימים לסוג העור כדי למנוע פגיעה או החמרה של פיגמנטציה קיימת.

 

קרם הבהרה

במקרה בו כבר קיימת פיגמנטציה, אל תרימו ידיים! אצל galshemesh.co.il תמצאו מגוון תכשירים להתמודדות עם פיגמנטציה קיימת. הם מכילים לרוב מרכיבים פעילים הפועלים יחד לעיכוב ייצור המלנין ולפירוק פיגמנטציה קיימת והבהרה של העור עד להשגת גוון עור אחיד יותר. קוסמטיקאית מקצועית יכולה לסייע בבחירת קרם ההבהרה הטוב ביותר לפי סוג העור והנטייה הטבעית שלו.

 

נוגדי חמצון

סרומים וקרמים המכילים ויטמין C או נוגדי חמצון איכותיים אחרים יכולים לסייע לנו להילחם בפיגמנטציה מתוך שגרת הטיפוח הפרטית שלנו.

 

עקביות

המפתח להצלחה בטיפול בפיגמנטציה הוא עקביות. השגת גוון עור נטול פיגמנטציה דורש טיפול עקבי והתמדה, בין אם מדובר בשימוש בקרם הבהרה או הימנעות מקרינת השמש. בעזרת קוסמטיקאית מקצועית ניתן להבין את מקור הפיגמנטציה ולהתאים את הטיפול וצעדי המניע בצורה טובה יותר ולגלות מחדש את עור הפנים שלנו.