בחירת רכב חדש אף פעם אינה פשוטה, אך העסק נעשה אפילו מורכב יותר כאשר מכניסים לתמונה ילדים. זה נכון במיוחד בשלבי ההורות המוקדמים, כאשר בראש סדר העדיפויות ניצבת באופן ברור, עבור חלק מהאנשים לראשונה - הבטיחות.

תמונה: רכבי צרי - יח"צ
תמונה: רכבי צרי - יח"צ

במקום מראה, כוח סוס ומערכת סאונד מגניבה, הפוקוס בחיפוש רכב משפחתי עובר להגנה ופונקציונליות. מה שאתם צריכים בשלב הזה של החיים הוא כלי רכב שיסיע את כולם בבטחה ובנוחות.

אז איך בוחרים? הנה כל הפקטורים שכדאי לקחת בחשבון לפני שמחליטים.

גודל הרכב

רכבי SUV ספורטיביים הם סוג הרכב הפופולרי ביותר עבור משפחות, בזכות הרבגוניות שלהם והמרווח הגבוה מהקרקע, לעומת מכונית מסורתית. SUV מגיעים במגוון הולך וגדל של צורות וגדלים, מרכבי שטח -"מיני" עם ארבעה מושבים בלבד ועד רכבים גדולים עם 7-8 מקומות ישיבה.

חשבו לא רק על המשפחה שיש לכם עכשיו, אלא על זו שעתידה להיות לכם. עליכם לחשוב האם הרכב יתאים למשפחה שלכם גם כאשר הילדים יגדלו. בנוסף, קחו בחשבון גדלים שונים של מושבי בטיחות המיועדים לתינוקות וילדים.

מספר המושבים

קיימת תפיסה מוטעית לפיה כל SUV מגיע עם שלוש שורות מושבים מלאות, אך בפועל רוב הדגמים כוללים פחות מקומות.

חשוב להבהיר משהו גם לגבי מושבי בטיחות: אמנם, כל רכב חדש (שיוצר לאחר 2002) מגיע מצויד עם נקודות עגינה למושבי בטיחות, אך הן לא בהכרח נמצאות בכל מושב. חשוב לבדוק בכמה מושבים יש עוגנים לפני שקונים רכב.

פנים הרכב

מושבים עם כיסוי בד הם הסטנדרט ברוב כלי הרכב, בין השאר בשל עלותם הזולה יותר. עם זאת, שדרוג לחומר אלגנטי יותר (וקל יותר לניקוי) הוא משהו שכדאי לשקול אם אתם מתכננים להחזיק ברכב לזמן מה. עם מושבי עור, יהיה לכם פשוט יותר להתמודד עם הלכלוך שישאירו אחריהם הילדים, כך שלא תצטרכו לחיות עם כתמים וריחות מסתוריים.

תא המטען

כשמדובר במקסום שטח האחסון, יצרניות הרכב בהחלט מנסות להיות יצירתיות. כיום, במרבית הדגמים ניתן לקפל את שורות המושבים השנייה והשלישית, בזוויות ותצורות שונות, כדי להכיל יותר מטען. חלק מהמושבים מתקפלים בלחיצת כפתור, אחרים דורשים תמרון ידני קל, אז כדאי לבדוק אפשרויות שונות כדי לראות מה מתאים לכם. בנוסף, לא מזיק להביא את מושבי הילדים שלכם לנסיעת המבחן, כדי לוודא את ההתאמה.

מעבר לתא המטען, בדגמים מסוימים, ניתן למצוא פינות אחסון באזורים שונים ברכב עבור ציוד הנוסעים.

מערכות בטיחות

אין ספק שבשנים האחרונות חלה התקדמות אדירה בטכנולוגיה, בתחום בטיחות הרכב (ובכלל). כלומר, זה זמן מעולה לרכוש רכב משפחתי חדש. עזרים כמו חיישני חניה מתקדמים והתקנים שמתריעים על נקודות עיוורות, הם רק כמה מהדוגמאות לטכנולוגיה שהופכת את הנהיגה לבטוחה יותר באופן ניכר.

חלק מהמערכות נחשבות כיום סטנדרטיות, אבל יש לא מעט שזמינות רק בחלק מהדגמים או דורשות שדרוג ספציפי בהתאמה אישית.

אם אתם יכולים, השתדלו לוודא שתכונות אלה קיימות ברכב שאתם בוחרים: בלימת חירום אוטומטית, אשר מזהה את מהירות המכונית שלפניכם ומאטה או עוצרת אתכם באופן אוטומטי במידת הצורך כדי למנוע תאונה; בקרת שיוט אדפטיבית שמתאימה את המהירות שלכם בהתאם לתנועה; מערכת שמתריעה על סטייה מנתיב, או אפילו שומרת אוטומטית על הרכב בנתיב.

כמובן שלצד דוגמאות אלה ישנן עוד רבות, אז מומלץ לבדוק בדיוק אילו מערכות בטיחות כלולות בכל דגם שאתם בוחנים לקראת הרכישה.

טכנולוגיית בידור

אם לא רכשתם רכב כבר כמה שנים, אתם עשויים להיות מופתעים לגבי ההתקדמות בהיבט הזה. טאבלטים משולבים בגב המושב, נגני DVD, אוזניות מותאמות אישית והיכולת להפוך את הרכב לנקודת WiFi ניידת - אלה רק כמה מהתכונות שיצרניות הרכב מציעות כשדרוגים, או אפילו בדגמי הבסיס.

יש רכבים ידידותיים למשפחות שכוללים שואבי אבק מובנים, משטחי טעינה לטלפונים אלחוטיים, מערכות שמע המגיבות לאותות הידיים ועוד.

עם זאת, הדברים המעשיים ביותר שאתם צריכים לחפש הם כמות שקעי טעינה USB יש ברכב (כוונו לארבעה או יותר), והאם הוא מגיע עם תמיכה ב-Apple CarPlay או Android Auto - שתיהן מערכות המאפשרות קיום שיחות בדיבורית, הנגשת הודעות טקסט והשמעת מוזיקה אוטומטית כדי לצמצם הסחות דעת בנהיגה.