מטרת המאמר היא להציג את הגורמים המרכזיים הקובעים את עלות פינוי תכולת דירה או ירושה ולהציג שישה גורמים מרכזיים שעשויים להוזיל משמעותית את עלות פינוי הבית מהררי התכולה שאין בהם עוד צורך.

קרדיט תמונה: Canva
קרדיט תמונה: Canva

 

אחד המכשולים המרכזיים המעיבים מעט על השמחה של קבלת דירה בירושה או רכישת דירה עם תכולה מלאה, הוא ההתמודדות עם הציוד הישן והחפצים המשומשים של מי שגר בדירה לפניכם. יש משהו שמקנה תחושה לא נוחה בהררי חפצים אישיים של אחרים, בטח אם מדובר על קשישים שעברו מן העולם, ואז חוסר הנוחות הופכת למורבידיות, ולדחף מיידי לפינוי החפצים באופן מיידי. ברוב המקים, עסקני פינוי הדירות ינצלו את תחושת חוזר הנוחות הזו, ויגבו מכם מחירים מופקעים עבור שירות זה. אז כיצד ניתן להקטין משמעותית את עלות פינוי הדירה במינימום מאמץ? מוזמנים להמשיך ולקרוא..

עוד לפני שנסביר מהן הדרכים הפרקטיות להוזלת עלות השירות של פינוי ירושות או פינוי דירות, חשוב להכיר בשלב ראשון את הגורמים המרכזיים המשפיעים על עלויות פינוי נכס מתכולה.

עלויות פינוי דירה יכולות להשתנות בהתאם לחמישה גורמי מפתח מרכזיים:

גודל הנכס: זהו הוא אחד הגורמים העיקריים הקובעים את עלות פינוי הדירה. נכס גדול יותר ידרוש זמן רב יותר, משאבים ועבודה גבוהים ולכן יהיה יקר משמעותית בהשוואה לנכס קטן.

נפח וסוג הפריטים: ככל שהדירה מלאה בפריטים גדולים וכבדים כמו רהיטים מאסיביים ומכשירי חשמל ואלקטרוניקה, העלות תהיה גבוהה יותר בשל העבודה והציוד הנוספים הדרושים לפינויים.

מיקום: אם הנכס ממוקם ביישוב המרוחק משמעותית מהערים המרכזיות הדבר עלול לייקר את עלות הפינוי עקב עלויות הובלה נוספות. ככל שישנם גם קשיי גישה, המחיר יאמיר בהתאם.

שירותים נלווים: כאן נשאלת השאלה אילו שירותים נוספים נדרשים למעט פינוי ירושה סטנדרטי. לדוגמה, אם יש צורך לפנות פסולת מסוכנת הכוללת חומרים כימיים, הדבר עלול לייקר משמעותית את עלות הפינוי. בנוסף, אם נדרשים שירותי ניקיון, הדבר יוסיף לעלות הבסיסית.

הטמנת פסולת: בחלק מהמקרים, פינוי ירושה או דירה יחייב להשליך חלק מהפריטים למקומות ייעודיים כמו מטמנות לחומרי בניין או חומרים מסוכנים.

אז כיצד ניתן לחסוך בעלויות פינוי תכולת דירה?

ברוב המקרים, כאשר מזמנים שירות מקצועי של פינוי תכולת דירה נכנסים במהירות לסחרחרת מחירים. זה מתחיל בדרך כלל עם הצעה מפתה לפינוי תכולת דירה בחינם באתר האינטרנט של החברה (ספויילר - מדובר בישראבלוף של ממש), ממשיך עם שירות בתשלום "סמלי" בשיחת הטלפון, ומסתיים בהצעת מחיר אסטרונומית עם הגעת עסקן פינוי הדירות למקום.

אז כיצד ניתן בכל זאת להוזיל משמעותית את עלות פינוי תכולת הדירה? נציג שישה דרכים מרכזיות, וההמלצה למצוא את התמהיל הנכון המשלב בין כולם.

  1. תרומה: אם יש בתכולת הדירה פריטים רבים שאינכם זקוקים להם, מומלץ לשקול לתרום אותם. ברוב המקרים מדובר באופציה מעט מורכבת, ולעיתים הפילנתרופיות לא מספיקה, לאור הקשיים האופרטיביים. לצערנו, כיום רוב העמותות אינן מספקות שירותי שינוע, ובעל הדירה צריך לארוז ולהעביר את תכולת הדירה בעצמו.
  2. מכירת הפריטים: זוהי דרך מצוינת לא רק להקטין את כמות הפריטים שיש לפנות, אלא גם להרוויח כמה שקלים. לצערנו, רוב האנשים אינם פנויים להתעסק במכירה בודדת של פריטים באמצעות אתרי יד 2, ולכן כאן נמליץ על מכירת חצר (Garage Sail), הליך קצר שלא מצריך כמעט מאמץ. למרות שמדובר על הליך מהיר ופשוט, יש כמה כללים שיש לפעול לפיהם, על מנת שהוא יהיה אפקטיבי: פרסום מקדים, קיום המכירה בשעות הבוקר בסוף שבוע, תמחור וסימון המחירים מראש, הכנה של כסף קטן לטובת מתן עודף, וקיבוץ מספר פריטים כיחידה אחת.
  3. פניה לאספן: הרוב המכריע של האנשים אינם יודעים שתכולת דירה הכוללת חפצים ישנים וחסרי שימוש, עשויים להיות בעלי ערך אספני משמעותי. פריטים כמו תקליטים ישנים, ספרים קרועים ואפילו הגדות של פסח עשויים להיחשב כפריטי אספנות לכל דבר ועניין.
  4. מחזור או פינוי פריטים באופן עצמאי: אם יש לכם זמן ומשאבים, ייתכן שתוכלו למחזר חלק מהפריטים ובכך לתרום במשהו לשמירה על איכות הסביבה. ישנם פריטים רבים שניתן למחזר, בגדים, ציוד אלקטרוני, ספרים, פריטי פלסטיק ועוד. לדוגמה, ניתן לקחת חפצים למרכזי המחזור או להשליך חלק מהפריטים בימי פינוי הגזם (שימו לב שעליכם להתעדכן מול הרשות המקומית). אלו יכולים לחסוך בעלויות פינוי באופן משמעותי.
  5. פינוי דירה באופן עצמאי: נכון, מדובר על אופציה שנראית בשלב ראשון מסובכת ומורכבת, אך ברוב המקרים היא פשוקה הרבה יותר מהאופן שבו מנסים להציג אותה עסקני וסוחרי פינוי הדירה. ההמלצה שלי היא להשאיר לאחרונים את הפריטים הכבדים שממילא לא תוכלו להרים בעצמכם, ולהשליך באופן עצמאי את שאר הפריטים, בוודאי ובוודאי שמודבר על מסמכים חשובים כמו דפי חשבון בנק וכו' המכילים פרטים מזהים.
  6. חברה מקצועית: כאשר שוכרים את שירותיה של חברה שתחום עיסוקה הוא פינוי דירות, חשוב להקפיד לעשות עבודת חקר טרם חתימה על חוזה ולבחור בחברה בעלת מוניטין. לצערנו רוב החברות היום בישראל הן לא מקצועיות ובסופו של דבר ביום הפינוי תגלה שישנן עלויות נסתרות.

אני ממליץ לשלב בין הדרכים שהוצגו כשאתם משאירים את הפניה לחברות פינוי דירה כשלב האחרון.

על ידי הקפדה על הטיפים הללו, תוכלו לחסוך בעלויות במהלך פינוי הבית ועדיין להבטיח שהעבודה נעשית בצורה יעילה.

עדכונים אחרונים

קרדיט תמונה FREEPIK

גורמים נפוצים ליבלת בכף הרגל, מניעה וטיפול

יבלות בכף הרגל הן גידולי עור לא סרטניים, זיהומים ויראליים הנגרמים על ידי וירוס הפפילומה…
קרדיט תמונה FREEPIK

טוען רבני דוד עשור - מסביר מהי תביעת שלום בית בבית הדין הרבני

במדינת ישראל יש לא מעט הליכי גירושין, והחוק בישראל מגדיר במפורש את החלק בהליך שאמור…
קרדיט תמונה FREEPIK

קורס גלישה במאליבו - המתנה המושלמת

מחפשים פעילות מאתגרת, מהנה ובריאה לחופשה הקרובה? רוצים ללמוד מיומנות חדשה שתישאר איתכם…
קרדיט תמונה FREEPIK

איך למכור רכב בצורה חכמה ויעילה ב-2024

עבור רבים מאיתנו, הרכב הוא לא רק אמצעי תחבורה אלא גם חלק בלתי נפרד מאורח החיים ומציאות…
קרדיט לתמונות PIXABAY

עדכונים חדשים בחוק רישוי עסקים: איך הם משפיעים על העסק שלך

שינויים בחוק, בייחוד כאלו המשפיעים על עולם העסקים בישראל, יכולים להיות לטובה או לרעה,…
קרדיט לתמונות PIXABAY

למה יותר ויותר אנשים בוחרים בטיפולי שיניים בלייזר? הבטים רפואיים ואסתטיים

אם בריאות השיניים שלכם חשובה לכם, ואם גם האסתטיקה שלכם חשובה לכם, אתם בוודאי מודעים היטב…