מתגובות מאזינים ליצירותיו הבין המוסיקאי והמלחין אמיר פרוהליך כי הוא יצר למעשה ז'אנר מוסיקלי חדש: E.D.M Easy Driving Music , מוסיקה לנהיגה רגועה, שאף עונה על דרישות מחקר אוניברסיטאי למוסיקה המתאימה לנהיגה רגועה. עם ההבנה הזאת הוא קורא ליזמים להרים את הכפפה

כלים
אמר אפלטון : "אם אתה רוצה לשנות את החוקים שנה את המוסיקה". והמלחין והמוסיקאי אמיר פרוהליך אומר: "אם אתה רוצה לשנות את הרגלי הנהיגה, השמע לנהג הלחוץ, את הצלילים הנכונים כדי שהוא יירגע." המוסיקה תעבוד על תת -המודע שלו באופן בלתי- אמצעי חוויתי חם ותומך, תרגיע ותעורר אותו במידה הנכונה, כדי למזער את האפשרות שהוא יגרום לתאונה.

"מפליא כיצד עד היום הטיפול בנהגים נעשה בעיקר על ידי ענישה והרתעה, ולא באופן חיובי", אומר פרוהליך, איש חייכני ורגוע בעצמו." דו'ח שיינין המפורסם למשל (2005) מדבר על תשתיות, על אכיפה, על עונשים, על הגברת השיטור, אך אין בו כל התייחסות אמיתית לגורם האנושי, שאולי הוא המכריע ביותר."

אמיר פרוהליך, למד באקדמיה למוסיקה באוניברסיטת תל אביב הלחין מוסיקה לזמרים מהשורה הראשונה בינהם עופרה חזה ז"ל ריקי מנור , מילי מירן, דני ליטאני, חנן יובל, גלי עטרי, שרל'ה שרון, הפיק מוסיקאלית את שירי לי כינרת, והלחין את נח"ל נח"ל ,על אהבות שלנו ,שיר אהבה לחייל , ועוד שירים רבים מאבני הזמר העברי.

פרוהליך הלחין גם ג'ינגלים פרסומיים ובהן: "רשת גימל משדרת את היום", "הובר איכות עם כתר מלכות", "יש הרבה אנרגיה באמישרגז" ,"אייטיטי כל הצבעים מחווירים לעומתה"," עצור תדלק ופז לשלום" ועוד. ב – 1993 היה המנהל המוסיקלי של המשלחת הישראלית לאירוויזיון וניצח על תזמורת הארוויזיון בשיר "שירו" של שיקה פייקוב, בעיבודו שלו ובביצוע שרהל'ה שרון. שינויים בחייו האישיים העבירו אותו לכתיבה של מוסיקה אינסטרומנטלית, את פרנסתו מוצא כמנהל ומנצח של חבורות זמר בכל הארץ, בשנת 1999 הוציא לאור את "ארנסט- סיפורו של נהג מונית". תקליטור זה סגר מעגל ביחסיו עם אביו, ניצול השואה. נהג מונית שבשנותיו האחרונות הסיע את בנו ברחבי הארץ. לראשונה בחייהם דיברו, ועם לכתו בטרם עת, נותר בבנו חלל גדול אותו מילא בצלילים. בשנת 2007 הוציא לאור תקליטור אינסטרומנטלי ווקאלי (עם הזמרת טליה הלפרין). הפעם הצלילים מלאו את חווית הגירושין שלו וחזרתו לשוק הפנויים/פנויות הקר והאכזר. " התאהבתי, חשקתי, בגדתי, ונבגדתי, וההלחנה היתה מבחינתי סיכום הרצונות אותן רציתי והגשמתי בחיי העכשוויים", הוא אומר. ליצירה קרא "פרק ב" עד מהרה החלו להגיע אליו תגובות רבות ואוהדות על המוסיקה. רבות מהן קשורות לחוויית הנהיגה עם המוסיקה. כשהן התרבו עוד יותר החל לחקור וכך הגיע למחקר של ד"ר וורן ברודסקי חוקר ומוסיקולוג מאוניברסיטת בן גוריון אשר הגדיר את הקשר בין הנהג לבין המוסיקה בצורה התואמת את המוסיקה שיצר. פרוהליך הבין כי יצר ז'אנר חדש של אפשרות לחוויית נהיגה שונה ומרגיעה באמצעות המוסיקה. שאיפתו היא לשיתוף פעולה עסקי עם גורם מסחרי, שיאפשר לכל נהג לרכוש תקליטור במחיר של כוס קפה הפוך. נכון להיום הוא מציע את התקליטורים ב- 50 שקלים בדיוור ישיר.