כל מי שמתעסק בנדל“ן יודע כי יש נדל“ן, ויש נדל“ן מסחרי. ועולם הנדל“ן המסחרי מתנהל בצורה שונה, עם רמות מחירים שונות, תשואות שונות וחוקי משחק שונים. בעוד בתחום הנדל“ן למגורים, אנו עשויים לפגוש כאלו שינסו להסתדר ללא משרדי תיווך, במקרה של נדל“ן מסחרי זה פחות סביר. כאן יש צורך במשרדי תיווך בעלי ניסיון בנישה זו, הם יכולים לספק ערך רב.

קרדיט לתמונה FREEPIK
קרדיט לתמונה FREEPIK

אפשר לחלק את עולם הנדל“ן המסחרי לשתי קבוצות. אלו אשר רוצים להשקיע בכנס מניב, ואלו המחפשים נכס לצורך פעילותם העסקית, כמו למשל משרד עורכי דין, חנות בגדים או בית מלאכה קטן.

אלו המחפשים נכס עבור פעילותם העסקית צריכים לבחון מאפיינים שונים הקשורים לארנונה באותו האזור, תחבורה ומקומות חנייה, וכל מה שישפיע על הפעילות העסקית שלהם (כולל אפילו רגולציה הרלוונטית לאותו האזור). הלוקיישן הוא גורם מכריע בהצלחתו של כל עסק.

ההחלטות הללו הן החלטות שיש לקבל בכובד ראש, ולבצע מחקר. מי שרוצה להקים עסק הפונה ללקוחות מזדמנים, צריך מקום עם תנועה גדולה של לקוחות. אך באותה המידה עליו גם לשאול את עצמו האם תנועת האנשים באזור היא אכן קהל היעד המתאים עבורו. וזוהי רק דוגמה אחת לשיקולי הלוקיישן העסקיים.

אנו מניחים כי עסק יודע לאפיין את קהל לקוחותיו ואת צרכיו, אך לא תמיד מתקשה לשים את האצבע על לוקיישן ונכס מסוים, ולדעת כי זהו המקום המתאים.

הלוקיישן עשוי להשפיע על הצלחה או כישלון. אם חשבתם להקים חנות גלידה, יתכן כי במקום מסוים היא תזכה להצלחה גדולה, ושני רחובות סמוכים היא תהיה כישלון.

אין תפקידו של מתווך הנדל“ן לבצע עבורכם את התכנית העסקית. אך הניסיון של משרדי נדל“ן מקומיים בהחלט יכול להעניק לכם ערך רב. יש להם הכרות עם כל רחוב וכל שכונה, והם יכולים לספק לכם מידע רב על העסקים הפועלים במקום, על יתרונות וחסרונות של כל רחוב ועל אופי הקהילה שמתגוררת באזור. מתווך נדל“ן מקומי בהחלט יכול להעניק לכם הרבה ערך מוסף. תיווך יד אליהו יספק לכם הצצה פנימית אל כל הכוחות הפועלים באזור זה של תל אביב

מחפשי השקעות נדל“ן

וכמובן יש גם את אלו המעוניינים להשקיע הנכס מניב. הם מעוניינים ברכישת נכס, לא לצורך הפעלת עסק משל עצמם, אלא להשכיר את המקום לעסקים אחרים.

תחום הנדל“ן מאז ומעולם משך את המשקיעים, אך חשוב להבדיל בין הנדל“ן למגורים לבין הנדל“ן המסחרי. כפי שכבר אמרנו, חוקי המשחק הם שונים. ישנם סיכונים שונים, שיקולים שונים וגם תשואות שונות.

מי שמשקיע בנדל“ן מסחרי צריך לקחת בחשבון גורמים שונים, וביניהם גם האטרקטיביות של הנכס עבור השוכרים הפוטנציאליים, התחרות ורמת המחירים באזור.

לא תמיד קל לראות מייד מתי מדובר בהזדמנות נדל“ן אטרקטיבית, ומתי מדובר בהשקעה בעייתית. לא אחת אנשים ממהרים להשקיע, ללא מחקר מתאים וללא הכרות עם האזור. לפעמים פשוט משחק להם המזל, ולפעמים ההשקעה מתגלה כהשקעה שאינה משתלמת.

גם כאשר מחפשים השקעות נדל“ן, מתווכים יכולים להביא ערך רב. יש להם הכרות עם האזור, וגם עם כל השחקנים הפועלים בו. הם יכולים מידע וערך רב, וגם למצוא עבורכם עסקאות מוצלחות המסתתרות מתחת לראדר.

תל אביב היא עיר גדולה, ומרכז חשוב של עסקים ומסחר. באופן טבעי יש בעיר הזדמנויות רבות, אך גם סיכונים. בתור עיר גדולה יש בה שכונות ורחובות שונים, ובכל אחד מהם ישנן נסיבות שונות שאותן צריך לקחת בחשבון. ולכן גם חשוב משרד תיווך מקומי שיכול להשלים את פערי הידע בתחום.

חושבים על נדל“ן מסחרי ביד אליהו? משרד תיווך טיב נדל“ן מביא איתו ניסיון רב בתחום.

תיווך טיב נדל"ן - tivnadlan.co.il

תיווך יד אליהו