אם שאלתם את עצמכם למה דירות סטודיו נקראות כך, אנחנו רוצים לקחת אתכם לסיבוב קצר בהיסטוריה של ניו יורק. שם, באמצע המאה התשע עשרה, החלו אומנים לעבור לעיר ולהפוך אותה למרכז תרבותי שוקק. משום שאותם אומנים התקיימו בדוחק, הם נהגו ליצור בחללים קטנים אשר הפכו גם למקום השינה שלהם. מכאן נולד שמם של אותן דירות, דירות סטודיו. המוטיב המאפיין של דירות מהסוג הזה הוא שחלל השינה לא ממוקם בנפרד מהחלל המרכזי של הבית. אלא, הוא ממוקם בתוך החלל המשותף. יש איזו נטייה לחשוב כי אין אפשרות לעצב את הדירה באופן מושלם, כך שתכיל את הצרכים של בעל הדירה וגם תהיה אסתטית ונעימה בעין. כמובן, מדובר על טעות. במאמר הבא נעזור לכם עם כלים פרקטיים שיאפשרו לכם לעצב את הדירה שלכם בדיוק כמו שאתם רוצים. בואו איתנו, יוצאים לדרך עכשיו.

כלים

 

כמה כללים חשובים מהם נוכל לצאת לדרך

כדי שנוכל לעצב את החלל, כל חלל, אנחנו צריכים להבין מה היתרונות היחסיים שלו לעומת החסרונות. אז מה המאפיינים של דירת סטודיו ואיך הם יכולים לשרת אותנו כאשר אנחנו מחליטים על עיצוב דירת סטודיו:

  1. משום שאין קירות קבועים, אנחנו צריכים לחשוב על יחידות אחסון יצירתיות: בבית רגיל, לכל חלל יש קירות. בדירת סטודיו לעומת זאת, רק לשירותים והמקלחת יש קירות המפרידים את חלל הרחצה משאר החללים בבית. לכן, אנחנו לא יכולים להשתמש בקירות ולקבע בהם יחידות אחסון בכזו קלות, שכן אנחנו מוגבלים בשטח הפנים של הקירות בבית. מה שכן אפשר לעשות זה להציב יחידות אחסון לגובה, כחלק מהמיטה ובנקודות מגוונות ברחבי הבית. זאת כדי שלכל דבר יהיה מקום ועדיין, המחסור בקירות לא ישפיע עלינו באופן משמעותי.

  2.  כדאי לבחור קונספט ולדבוק בו לאורך כל הדרך: בניגוד לבתים אחרים, בהם אנחנו יכולים ליצור כמו אווירה חדשה בכל חלל, כאן אנחנו צריכים לחשוב על מוטיב חוזר שימשיך להופיע במקומות שונים ברחבי הבית. זה מתחיל בפינת הישיבה במטבח ומסתיים בכיסוי המיטה. 

  3. חשוב ליצור חלל מרווח דיו עם מחיצות:  מחיצות חשובות לנו למען הסדר הטוב. אבל, משום שאנחנו רוצים ליצור תחושה של גודל בחלל, אנחנו כמובן לא יכולים להקים הרבה מחיצות. הפתרון לכך זה הנחה של רהיטים אשר יכולים לשמש אותנו למספר דברים. נוכל להציב מיטת קומותיים למשל, כדי לנצל את החלל מתחת למיטה ולהפוך אותו כמו לחדר עבודה וכן הלאה. דרושה לכך יצירתיות, אבל באופן הזה נוכל לשפר את מראה החלל באופן משמעותי. תאורה ומראות יכולות לעשות שינוי דרמטי: עיצוב דירת סטודיו במקרה הזה לא שונה מעיצוב של כל דירת מגורים. אחד השיעורים הראשונים של מעצב צעיר נוגעים לאופן בו אנחנו יכולים לסדר את האור כך שיצור את האווירה הנכונה לכל חלל. פעמים רבות בחירה של תאורה מתאימה יכולה ליצור אשליה אופטית של חלל מרווח ופתוח, גם אם הנכס עצמו די קטן.

אתם ממש לא חייבים לעשות את כל העבודה בעצמכם

המאפיין אולי הבולט של תהליך עיצוב דירת סטודיו, זה להבין מה דרוש לנו כדי שהדירה תכיל כל מה שצריך ומה אפשר להשאיר מאחור. לעיתים, דווקא עיצוב של דירה קטנה מעורר הרבה ספקות והתלבטויות. אבל בשביל זה אפשר להיעזר במעצב מקצועי. מי שיבין אתכם את הצרכים שלכם, יבנה רעיון סביבו אפשר יהיה לבחור את הפריטים המתאימים לחלל. כמו שאמרו חז"ל: 'דירה נאה מרחיבה דעתו של אדם'. בתהליך של עיצוב דירת סטודיו אתם תראו איך אפשר לעצב את המקום כך שירגיש רחב וגם יתן לכם תחושה של חופש. אתם יכולים להיעזר באיש מקצוע אשר יהפוך את החיים שלכם בדירה הקטנה הרבה יותר נוחים.