פריט דקורטיבי שמככב בשנים האחרונות בכל בית הוא שולחן צד. שולחן קומפקטי מינימליסטי שעד כה היה נחשב רק כתוספת דקורטיבית כאשר הוצב לצד הספה או השתמשו בו להגשת אוכל לאורחים בסלון, הפך במרוצת הזמן ללהיט עיצובי עתיר שימושים יצירתיים.
כל שצריך זה רק לחשוב מחוץ לקופסה ולהשתמש בשולחן לפי רצונותיכם והעדפותיכם. מומלץ להשקיע בפריט איכותי בעל עמידות גבוהה, שישרת אתכם בנאמנות ותוכלו לנייד אותו ברחבי החלל ממקום למקום בעל עיצוב שישתלב בהרמוניה עם סביבת המגורים מבחינת חומרי גלם, טקסטורה וצבעוניות.
לפניכם 5 דברים שאולי לא חשבתם לעשות עם שולחנות צד ויפתיעו אתכם ביתרונות שלהם:

כלים

 

פתרון אחסון בעל ערך


שולחן צד נחשב לאמצעי אחסון נהדר ודקורטיבי להפליא. ניתן להשתמש בו גם בתור מדף לספרים או למגזינים, צעצועים, שלטים.
בכל אופן, חשבו מה יהיה המקום האולטימטיבי עבורו כפתרון אחסון ומה תאחסנו על גביו והאם ישירות על הפלטה שלו או באמצעות פתרונות דקורטיביים נוספים כמו מעמדים לספרים. מה שבטוח הוא ייראה נפלא ויתרום לסדר ולהפחתת העומס במרחב.

אמצעי תיחום והפרדה


שולחנות צד במיוחד גבוהים יכולים לשמש בתור אמצעי הפרדה. ניתן להציב אותו כנגד אחד הקירות או לחצוץ באמצעותו את המעבר, למשל, בין המטבח לסלון כאמצעי תיחום והפרדה מבלי לחסום את המעבר אלא להפך, למשוך את העין המתבוננת ואת תשומת הלב לפריט הפונקציונאלי והדקורטיבי הזה. ניתן לשדרג אותו עם אדניות עציצים או אגרטלי פרחים וכך להפוך אותו גם למוקד אטרקטיבי ססגוני ומושך במרחב.
החליטו אם ללכת על דגמים שקופים ומינימליסטיים או להפך, מאסיביים וגרנדיוזיים ליצירת חציצה בולטת יותר בסביבה.

שולחן צד כמעמד לטלוויזיה כבר ניסיתם?


אגב פתרונות אחסון או אמצעי תיחום, רבים משלבים שולחנות צד בחדר האורחים או בסלון כאלטרנטיבה לפריטים מאסיביים יותר. פריט זה יכול לתפקד נהדר גם כמעמד לטלוויזיה או למערכת סאונד, קונסולת גיימינג או כל מכשיר חשמל קומפקטי יחסית או שאינו כבד אלא אם כן מדובר בשולחן מאסיבי ויציב יחסית.
רבים משתמשים גם בשולחנות צד למיטה בתור שידת לילה להצבת מנורה או כשולחן פינתי בנישה מסוימת שאפשר להציב עליו אפילו במטבח מיקרוגל במיוחד אם אין לכם מספיק שטח על הדלפק או אתם רוצים לפנות יותר את האי או משטחי עבודה.

מעמד לפינת העבודה או הלימודים


שולחן צד משתלב נפלא בפינות לימודים ועבודה במשרד הביתי או במשרד בכלל. אפשר להשתמש בו בתור מעמד לכלי כתיבה או ניירת משרדית,  מסך המחשב ואלטרנטיבה לשידת מגירות.

להנחת רגליים או כוסות קפה


שולחן צד הוא פריט אירוח נהדר שאפשר לשלוף בכל עת כאשר מגיעים אורחים או מעוניינים בשטח נוסף משלים לשולחן הקפה או השולחן המרכזי ובמיוחד אם לא קיים בכלל שולחן בסלון.
כדאי לדעת שישנם סטים של שולחנות בגדלים ובגבהים שונים המשתלבים יחדיו באופן מודולארי וניתנים גם לקיפול או להצבה בצד כאשר אינם בשימוש ולא תופסים מקום רב.

איך לבחור דגם מוצלח?


בבחירת שולחנות צד החליטו מה יהיה גובה הפריט ומה גודלו ובמיוחד איך ייראה הבסיס שלו בהתאם לתנאי המרחב ולאילוצי השטח. שימו דגש על החומרים מהם עשוי האובייקט מבחינת תחזוקה שוטפת וגם בתרומה האסתטית לחלל – האם תעדיפו חומרים קלילים מעודנים ואווריריים במראה מינימליסטי או חומרים מוצקים יותר, אולי שולחנות עץ בניחוח כפרי לחלל המאופיין במראה כפרי או מראה מודרני או תעשייתי.
בכל מקרה, רכשו דגמים איכותיים מחברה שמביאה שולחנות צד תוצרת איטליה אשר נחשבת למעצמת עיצוב והתייעצו עם מעצב פנים או קבלו השראה ממקורות שונים כיצד להשתמש בשולחן בדרכים יצירתיות ופרקטיות.