ייתכן כי בשלושת החודשים הראשונים שתינוקכם המתוק ינק חלב אם או שתה רק תמ"ל היה לכם זמן לפנטז כיצד זה יהיה כשהפשוש הקטן הזה יתחיל לאכול יחד עם שאר בני הבית. יכול להיות שחשבתם שתראו את כל הילדים שלכם והתינוק הקטן יושבים לשולחן ואכלים ביחד בשקט ובסדר מופתי. ככה זה כשיש זמן לחלום.

אך האמת לא יכולה להיות רחוקה יותר מהתיאור הזה, ברוכים הבאים למציאות. האכלתו של תינוק יכולה להיות כרוכה בהרבה בלגן, לכלוך, תסכול ובכי גם שלו וגם שלכם. איך בכל זאת תוכלו להתגבר על המשוכה הזו ולהגיע אל אותו חלום מתוק? לפניכם מספר פתרונות מצוינים.

כלים

תחילת הדרך

בתחילת הדרך שלכם יחד התינוק יונק חלב אם או אוכל תמ"ל. אם אתם מאכילים בחלב אם אז אין בעיה כי זה מה שהתינוק שלכם מכיר ואוהב ואין לו ממש אלטרנטיבות בשלב הזה של חייו. אם אתם מאכילים בתמ"ל ומאיזושהי סיבה אתם צריכים להחליף אותו, ייתכן שתחוו קשיים בהתחלה כי הטעם שונה, המרקם אחר וגם כי הוא סובל מגזים או ריפלוקס תינוקות אשר מאופיין בגילים אלו.

מתחילים טעימות

באופן כללי מומלץ להתחיל מירקות ולא מפירות משום שפירות הם מתוקים וייתכן כי האוצר הקטן שלכם יסרב קליל לאכול מזונות שאינם מתוקים אם יתרגל אליהם כבר בהתחלה. אם אתם חוששים מאלרגיות, הדרך הטובה ביותר היא לבשל ירק אחד – גזר, בטטה, קישוא, תפוח אדמה, למעוך היטב ולתת לו לטעום. זה בדיוק השלב שבו אחד משני דברים יקרה, אן שהוא ימשיך לאכול או שהוא יבין שזה פשוט בלתי נסבל ויסרב בתוקף. מה עושים? מנסים שוב יום למוחרת. לא מצליח? עוברים לירק אחר. בהמשך הדרך תוכלו להתחיל להכין מרקים שונים עם טעמים ומרקמים שונים. גם כאן ייתכן כי תיתקלו בסירוב נחרץ. מה עושים? מנסים שוב. לא מצליח? מנסים מרק אחר. לא מצליח? מנסים עוד מרק אחר. משהו בסוף יצליח. יש מרקים יותר מתקתקים, יש מרקים סמיכים יותר, יש מרק עוף ועוד שלל מרקים נהדרים שיכול להיות שהתינוק שלכם יתענג מכל ביס וביס וייתכן גם שלא.

אוכל של ממש

חלק מהותי הקשור אל התפתחות תינוקות תקינה לצד עלייה במשקל היא ההזנה של התינוק. את ארוחת הבוקר תוכלו להתחיל עם כריך מלחם דגנים מלאים עם חמאת בוטנים, גבינה לבנה או קוטג', או לחילופין להכין לו דייסת שיבולת שועל עם מעט קינמון, חביתה מקושקשת לחתיכות קטנות עם ירקות חתוכים קטן או פנקייקים קטנים ללא סוכר שיכולים להיות מצע נהדר לגבינות רכות.

הרגילו אותו לאכול את האוכל של כולם

אם אתם מבשלים ארוחת צוהריים לילדים שחוזרים מהגן ומבית הספר או מכינים ארוחת ערב משפחתית, הקפידו להרגיל אותו לאכול את האוכל שכולם אוכלים. זה חשוב משתי סיבות: הראשונה שהתינוק יראה שכולם אוכלים בדיוק את אותו האוכל, והשנייה היא שזו הזדמנות נהדרת לחשוף את כולם לתזונה בריאה, מזינה וחדשה.

סבלנות זה שם המשחק

לקטנטן שלכם לוקח זמן להתרגל לטעמים חדשים. לכן, גם אם הוא לא אהב את מה שהצעתם לו בפעם הראשונה או השנייה ואפילו השלישית אל תאמרו נואש. המשיכו לנסות בכל פעם מחדש. לא יום אחרי יום אבל מידי פעם, גם הראו לו ששאר הילדים אוכלים את הוכל המסוים שאתם נותנים לו וגם אתם, ולאט לאט הוא יפתח לטעמים חדשים. אם זה לא קורה, והוא עדיין מסרב, קבלו זאת בהבנה והשתדלו להיצמד למאכלים שהוא כן אוכל ובכל פעם להוסיף דבר אחד חדש. כל ילד הוא שונה מקודמו. יש ילדים שאוכלים הכול ואין שום בעיה ויש כאלו שמסרבים להכול והזנתם הופכת למורכבת ומתישה, ולכן סבלנותכם פה נדרשת והכרחית אך בסוף היא תהיה משתלמת, וכל בני הבית יישבו לאכול ביחד בשקט ובסדר מופתי.