ישנם מספר יתרונות פוטנציאליים לטיפולי גמילה ביתית

קרדיט תמונה FREEPIK
קרדיט תמונה FREEPIK

סביבה מוכרת: להיות בבית שלך יכול להיות נוח יותר ופחות מלחיץ מאשר להיות במרכז גמילה. זה יכול לעזור לך להרגיש יותר בנוח ולהתמקד בהחלמה שלך.

עצמאות רבה יותר: שיקום ביתי מאפשר לך לשמור על רמה גבוהה יותר של עצמאות ושליטה על הסביבה שלך, מה שיכול להעצים ולעזור לך להרגיש יותר עצמאי.

גמישות: בשיקום ביתי, לרוב תוכלו לקבוע לעצמכם את לוח הזמנים ולבחור את הזמנים שהכי נוחים לכם לקבל טיפול. זה יכול להיות גמיש יותר מלוח הזמנים במרכז גמילה, אשר עשוי להיות מוכתב על ידי זמינות המתקן.

המשכיות טיפול: טיפול בהתמכרויות ביתי יכול לאפשר לך לקבל טיפול מאותו מטפל או צוות מטפלים באופן עקבי, מה שיכול לעזור להבטיח שתכנית הטיפול שלך מותאמת לצרכים הספציפיים שלך ושאתה מתקדם.

עם זאת, מרכזי גמילה יכולים להציע גם מספר הטבות, כגון גישה למגוון רחב יותר של ציוד ומשאבים, תוכנית מובנית עם זמני טיפול מוגדרים, והזדמנות להתרועע עם אנשים אחרים שגם הם עוברים שיקום. האפשרות הטובה ביותר עבורך תהיה תלויה בצרכים ובנסיבות האישיות שלך.

מה כדאי לקחת בחשבון כשמחליטים על טיפול בהתמכרויות ביתי?

יכולת ביצוע תכנית טיפול: שיקום ביתי דורש מוטיבציה עצמית ומשמעת לביצוע תכנית טיפול. תצטרך להיות מסוגל להתחייב לפגישות הטיפול והתרגילים הדרושים כדי להתקדם.

תמיכה מחברים ובני משפחה: שיקום ביתי יכול להיות מאתגר יותר אם אין לך מערכת תמיכה שתעזור לך במשימות כמו תחבורה, בישול ומטלות בית. חשוב לקבל את התמיכה של חברים ובני משפחה כדי להבטיח שאתה מסוגל להתמקד בהחלמה שלך.

בטיחות ונגישות הבית שלך: הבית שלך צריך להיות בטוח ונגיש כדי לתמוך בהחלמה שלך. הדבר עשוי לדרוש ביצוע שינויים כגון התקנת מעקות או רמפות, או הסרת סכנות מעידה.

בסך הכל, חשוב לשקול את היתרונות והחסרונות של שיקום ביתי ולשקול היטב את הצרכים והנסיבות האישיות שלך לפני קבלת החלטה. אם אינך בטוח אם טיפול בהתמכרויות ביתי מתאים לך, זה יכול להיות מועיל לדון באפשרויות שלך עם איש מקצוע בתחום הבריאות.

תוכניות גמילה ביתית מהתמכרויות יכולות להתאים למגוון התמכרויות

התמכרות לאלכוהול: תכניות שיקום ביתיות יכולות לספק תמיכה לאנשים הנאבקים בהתמכרות לאלכוהול, כולל תמיכה בניקוי רעלים ופיתוח כישורי התמודדות בריאים.

שימוש בסמים: תוכניות שיקום ביתיות לגמילה מסמים יכולות לספק תמיכה לאנשים הנאבקים בשימוש בסמים, ו/או תרופות כולל תמיכה בניקוי רעלים ופיתוח מיומנויות התמודדות בריאות.

התמכרות להימורים: תוכניות שיקום ביתיות יכולות לספק תמיכה לאנשים הנאבקים בהתמכרות להימורים, כולל תמיכה בפיתוח מיומנויות התמודדות בריאות ובניית מערכת תמיכה שתסייע במניעת הישנות.

התמכרויות תהליכיות: תוכניות טיפול בהתמכרויות ביתיות יכולות לספק תמיכה לאנשים הנאבקים בהתמכרויות תהליכיות, כגון התמכרות למין או התמכרות לאינטרנט.

חשוב לציין כי חומרת ההתמכרות והנוכחות של כל הפרעות נפשיות הנלוות עשויות להשפיע על התאמתו של שיקום ביתי. במקרים מסוימים, ייתכן שיהיה צורך ברמת טיפול אינטנסיבית יותר, כגון שיקום באשפוז. חשוב לשקול היטב את הצרכים והנסיבות האישיות שלך ולהתייעץ עם איש מקצוע בתחום כדי לקבוע את גישת הטיפול הטובה ביותר.

המאמר נכתב באדיבות 'יד ביד גמילה ביתית', מסגרת לטיפול בהתמכרויות בסביבה הטבעית של המטופל