הם מתחננים כבר חודשים, אם לא לעוד אח או אחות, לפחות לגור כלבים. והאמת היא, שכלב חדש הוא דרך נהדרת ללמד את הילדים על טיפול ביצור אחר. הבעיה, מלבד סדרות החינוך שכרוכות באימוץ גור, אחד האתגרים המובהקים בטיפול בו הוא הלכלוך והריח. אז למרות שלבטח ללטף את הגור החדש כולם ישמחו, אבל מי יאסוף את השערות וינקה את הפיפי? הינה הדרכים שבהן כל המשפחה יכולה לשמור על הבית נקי.

כלים
קרדיט תמונה: pexels
קרדיט תמונה: pexels

 

איך מתמודדים עם הצרכים?

שיטה ידועה לחינוך גורים לצרכים היא פיזור עיתונים במרחב הביתי, כדי ללמד אותו, עד שילמד להשתין בחוץ, שהעיתון הוא מעין שירותים ניידים. נניח לעובדה שכבר כמעט אין עיתונים- איך שלא נהפוך את זה, נייר הוא לא משטח סופג, והיציאה של הכלב מוצאת את דרכה בקלות לרצפה. הפתרון הוא במרחק כמה דקות למתחם הקניות הקרוב- חבילת משטחים סופגים לשימוש חד פעמי שאפשר לקנות בחנות חיות (או לבחור באפשרות הזולה יותר, שהיא משטחי החתלה בחנויות הפארם). הילדים יכולים לפרוש אותם במקום עיתונים במוקדים מרכזיים בבית, ולתרום למאמץ הניקיון המשפחתי, וזה כל כך קל, כי את המשטח ניתן לזרוק אחרי כמה הטלות שתן לסל- וחסל. אם למרות ההשתדלות הגור פספס בכמה סנטימטרים, "מקלחת צרפתית" של מגבונים וניירות מגבת תהיה ניקוי רצפה אפקטיבי במיוחד. תתפלאו כמה הילדים ירצו פתאום לנקות, אך אל תשכחו להזכיר לשטוף ידיים טוב-טוב אחרי כל פעם.

 

איך מתמודדים עם הפרווה?

כל מי שגידל פעם חיית מחמד יודע שהחיים הופכים להיות מאותו הרגע פרוותיים הרבה יותר- על הרצפה, הספה והחולצה- פרווה בכל מקום! אין מה לעשות, וכמו השיער על הראש של הנסיכות שלכם- פשוט אין איך להימלט מזה. אך למרות שאין דרך למגר את הפרווה אחת ולתמיד, יש דרכים להתמודד איתה כדי שהרצפה לא תתכסה בשטיח שערות מטריד. טאטוא או שאיבה אחת ליום יכולים להיות פתרון, ואם תרצו לשתף את הילדים, תנו לכל אחד מהם לבחור שיר, ופעם ביום, הוציאו את חגיגית הניקיון לדרך. כל המשפחה, יחד עם המטאטאים (אפשר לקנות מטאטים קטנים במיוחד), מטאטאים ושומרים על הבית נקי. ולגבי הבגדים- אפשר לקנות רולר בחנות חנויות וכמעט בכל סטוק- רק להפריד את המדבקה, לחשוף את הדבק ולגלגל על החולצה והמכנסיים, ואתם מוכנים לעבודה כאילו לא גדל פה כלב בכלל.

 

איך מתמודדים עם הריח?

אחרי כל יציאה של גור, עולה רצון עז לשפוך אקונומיקה כדי להשמיד את הראיה ולהחזיר את הסטריליות למרחב. דבר שהרבה אנשים לא יודעים הוא שאקונומיקה היא דווקא זו שמחזירה את הגור להטיל את מימיו באותו המקום בדיוק. והסיבה היא פשוטה: אקונומיקה מכילה אמוניה, שמגבירה את ריח השתן, וכמו שאתם בטח יודעים- כלבים נמשכים להשתין איפה שמישהו השתין כבר קודם, גם אם מדובר בעצמם! לכן, למרות הרעיון שאקונומיקה תאפס את העניינים, נסו למצוא פתרונות אחרים. ראשית כל, חלונות פתוחים יאווררו את הבית ויוציאו ממנו בטבעיות את רוב הריחות הרעים. שנית, נסו להשתמש בחומרי ניקוי מיועדים לרצפה בריח שאת אוהבים, ונגבו היטב עם סמרטוט לח - זה אולי נראה כמו טרחה, אך ניחוח הסיגליות ותחושת הניקיון ישתלמו בגדול. אם תרצו פתרון מהיר יותר- החזיקו בכמה מקומות בבית תרסיס ריח שניתן לפזר על הספות או בנקודות עיקריות בבית בשעת הצורך. תוכלו ללמד את הילדים לרסס- בתנאי שהם גדולים מספיק. הקפידו ללמד אותם לרסס רק מעט, רק כשצריך, וכמובן- בזהירות על העיניים. כך, הבית לא רק ייראה נקי, אלא גם יריח כך.