למרות שהתקופה האחרונה לא העירה פנים לביטקוין באופן מיוחד, יעד עם מטבעות אחרים בשוק הקריפטו, לא מעט מומחים אופטימיים בטווח הארוך.

קרדיט לתמונה Freepik
קרדיט לתמונה Freepik

 

לדברי מספר מומחי קריפטו בולטים, השווי של ביטקוין צפוי לעלות באופן ניכר. אחת מהן, מנחת הפודקאסט לאיה היילפרן, פרסמה סיכום לגבי כמה תחזיות מרתקות של מומחים שאירחה, בציוץ בטוויטר (X) שעלה באמצע חודש ספטמבר.

שווי של מיליון דולר?

אחד החלוצים המוקדמים בתחום מטבעות הקריפטו, מנכ"ל חברת הבלוקצ'יין Blockstream אדם באק, הצהיר באוגוסט שביטקוין יכול להגיע ל-100,000 דולר לפני אירוע החצייה ב-2024. את אותו מספר הציע רוברט קיוסאקי, שלאחרונה אמר שביטקוין יכול אפילו להמריא למיליון דולר אם הכלכלה העולמית תקרוס.

גם קאת'י ווד, מנכ"לית מנהל הנכסים העולמי ARK Investment Management, חזתה עוד ביוני שביטקוין יגיע ליעד המדהים של מיליון דולר, לדבריה עד 2030. לטענתה, "ביטקוין הוא גידור מפני אינפלציה".

ביולי היה זה מייק נובוגרץ, מנכ"ל חברת ההשקעות Galaxy Digital, שאמר כי ביטקוין ללא ספק יגיע ל-500,000 דולר בחמש השנים הקרובות, בזכות קצב האימוץ והתכונות הייחודיות שלו.

יתר על כן, מייסד שותף של Fundstrat Global Advisors, טום לי, מאמין שביטקוין הולך להיות שווה בסביבות 180,000 דולר עד סוף שנת 2024, במיוחד אם רשות ניירות ערך האמריקאית תאשר קרן מסחר נקודתית בביטקוין נקודתית.

ארתור הייז, המייסד השותף של בורסת הקריפטו BitMEX, חושב ששווי של 70,000 דולר, המהווה שיפור קל משיא כל הזמנים של ביטקוין (69,045 דולר), כתרחיש הסביר ביותר. לדבריו, התחזית הפחות אופטימית מושפעת מהאפשרות של הורדת הריבית על ידי הפדרל ריזרב בארה"ב.

מה חברות אומרות?

אל מול המומחים, ענקית בנקאות ההשקעות וניהול הנכסים JPMorgan Chase קצת יותר שמרנית בהערכתה, ומצפה שביטקוין יגיע ל-45,000 דולר.

עם זאת, ב"מכתב הבלוקצ'יין" האחרון שלו, שפורסם ב-22 באוגוסט, הצוות ב-Pantera Capital, אחד השמות המובילים בניהול נכסי קריפטו, הדגיש את התחזית האופטימית שלו לשנת 2024. לפיה, ביטקוין עשוי לטפס לסביבות 148,000 דולר בקרוב מאוד, בעיקר בעקבות החצייה ביוני 24.

בינתיים, Standard Chartered, אחד מהבנקים הבינלאומיים המובילים בבריטניה המציע ביטקוין באמצעות חברת הבת שלו, Zodia Custody, העלה לאחרונה את התחזית המקורית שלו עבור סוף 2024, מ-100,000 דולר ל-120,000 דולר.

בסיום הציוץ, היילפרן הוסיפה לרשימה תחזית משלה: שווי של 75,000 דולר עבור נכס הדגל הפיננסי המבוזר (DeFi), כנראה עד שנת 2025.

ניתוח מחירי ביטקוין

נכון לכתיבת שורות אלה, הביטקוין מחליף ידיים במחיר של 26,631 דולר. כאשר לוקחים את כל הדברים בחשבון, מבינים שכמו תמיד – רק הזמן יגיד איזו תחזית הכי מדויקת. האם הביטקוין יישאר במצבו העגום, הוא שהוא באמת מסוגל לנסוק לגבהים חדשים? נותר לנו רק להמתין, ולראות לאן השוק של מטבעות קריפטו יילך בשנים הקרובות.