חברת טסלה הייתה הראשונה להעלות מכוניות חשמליות על ישראל. כל התחלנו להתוודע לראשונה ליתרונות החשובים של רכבים חשמליים, הן מבחינת השמירה על איכות הסביבה והן מבחינת החיסכון בהוצאות הדלק. אם גם אתם רכשתם רכב של טסלה בשנים האחרונות, ורוצים לקבל פרטים על עמדות טעינה ביתיות חכמות, כדאי לכם להמשיך ולקרוא את המאמר הבא.

קרדיט לתמונה Freepik
קרדיט לתמונה Freepik

 

דוגמא לעמדת טעינה חכמה של טסלה

כדי לתת טעימה של עמדת טעינה טסלה, נביא כדוגמא את GEN3. מדובר בעמדת טעינה מהירה ונוחה לתפעול, בעלת עיצוב נאה ואטרקטיבי, שאותה ניתן להתקין בבית או במשרד. העמדה הזו מיועדת אך ורק לרכבים של טסלה, והיא מהווה את הדור החדש ביותר של עמדות הטעינה. יש לה כבל באורך של קצת יותר משבעה מטרים, מה שמאפשר להגיע בקלות אל הרכב בכל כיוון מהעמדה, היכן שחונים. בקצה הכבל קיים חיבור מסוג 2 שיכול להתאים לכל הרכבים של טסלה, והקצב עומד על 22 קילוואט.

בין אם בבית או במשרד, דרך כלל ההתקנה תיעשה על גבי קיר. עם זאת, במידה והדבר אינו אפשרי ניתן להתקין אותה גם על גבי עמוד ייעודי, אך הדבר כרוך בתוספת תשלום. כאמור, קצב הטעינה האופטימאלי של העמדה הוא 22 קילוואט, אבל בכל מקרה כיום הרכבים של טסלה מוגבלים לעד 11 קילוואט, מה שאומר שהטעינה בפועל תהיה יותר איטית. בנוסף, הגעה ל- 22 קילוואט ביום מן הימים בכל מקרה מחייבת תשתית תלת פאזית של 32 אמפר. עוד לגבי החשמל, לעמדה יש הגנת זליגת מתח חלופי, ועם החיבור שלה צריך להתקין פחת מסוג A.

מעבר לכך, העמדה פועלת גם באמצעו תוויי.פיי, מה שמאפשר תקשורת מרחוק עם הרכב, עם הטלפון הנייד ועם עוד מוצרים שהוציאה ותוציא לשוק חברת טסלה. יש לציין כי מקבלים על הערכה אחריות של 4 שנים מטסלה, מתוכם שנתיים אחריות על העמדה עצמה.

עוד כמה דברים שכדאי לדעת על התקנת עמדת טסלה חכמה

לפני שאתם מזמינים התקנה של עמדת טעינה טסלה , עליכם בצע מספר פעולות. ראשית, חובה לוודא כי שטח החנייה שבו העמדה עומדת להיות מותקנת אינו מוגדר בתור שטח ציבורי. לשם כך תצטרכו גם לחתום מול החברה המתקינה את העמדה על טופס אישור בעל הזכויות בנכס. לאחר מכן, הזמינו את עמדת הטעינה וחיבור העמדה, ובתוך זמן קצר יגיעו אליכם לבדיקת השטח והחשמל. יש לציין כי קיים הבדל במחיר בין התקנה סטנדרטית ולא סטנדרטית, וזאת בהתאם לתנאים בשטח. בהמשך ייקבע יום ההתקנה ובו יגיע צוות של החברה המתקינה כדי לבצע את העבודה.