מימים ימימה תפוחי אדמה הם חלק אינטגרלי בתפריט של בני אדם ברחבי העולם. הפחמימה האהובה משמשת למבחר מנות ומתכונים אהובים ופופולאריים כמו טוגנים, פירה, תפודים קטנים צלויים, תפוח אדמה מדורה, פשטידות, מאפים ועוד. בענף המזון בארץ, כולם כבר יודעים - תפוחי אדמה גורמה של הדוד משה הפכו לשם נרדף לאיכות וטעם. יש סימן היכר עקבי ואיכותי שמגדיר את תפוחי האדמה הטעימים הללו מתנאי גידול מוקפדים, טיפול חקלאי מסור, ובחירת התוצרים הטובים ביותר לשיווק לצרכן.

קרדיט לתמונה Freepik
קרדיט לתמונה Freepik

 

בחברת הדוד משה לא מתפשרים על תנאי הגידול. של תפוחי האדמה. תפוחי אדמה גורמה גדלים בקרקע העשירה בחומרים מזינים והודות לאקלים הנוח יוצרים יחד סביבה אידיאלית לגידול תפוחי אדמה מעולים. ההשלכות של תנאים טבעיים אלה משפיעים באופן ישיר על איכותם והן על טעמם של תפוחי אדמה אלה.

מחויבותו של הדוד משה למצוינות ניכרת עוד יותר בתהליך הגידול שלהם. נבחרים רק תפוחי האדמה המשובחים ביותר וכמובן שמזני תפוחי האדמה המוצלחים ביותר. במהלך הגידול וברירת התוצרים החקלאיים המשובחים ניתנת תשומת לב מוקפדת מאוד כדי לוודא שנארזים אך ורק התפודים הטובים ביותר. בדוד משה מוודאים שרק תפוחי אדמה מהשורה הראשונה יגיעו לצלחות של הצרכנים. אמצעי בקרת האיכות המחמירים שלהם מבטיחים שכל תפוח אדמה עומד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של המותג.

תפוחי אדמה גורמה של הדוד משה מגוונים מבחינת זנים וכולם טעימים. תפוחי האדמה של הדוד משה ישדרגו כל מנה. פרופיל הטעם והמרקם הייחודיים שלהם הופכים אותם למתאימים למגוון רחב של טכניקות בישול, עם טעם מעולה ואהוב לכל מנה קרמי ועד צ'יפס פריך.

מאפיינים של זני תפוחי אדמה שונים

בכל הנוגע לטעם ולמרקם, לכל סוג יש ייחודיות שאין להכחיש. חלקם מתוקים בעדינות ומלאי לחות, אחרים עמילניים ויבשים. יתר על כן, גם המראה משתנה משמעותית, מהפקעות החומות הסגלגלים המוכרות ועד לגרסאות העור העגולות והסגולות. גם תכונות הבישול שלהם בולטות זו מזו. בעוד שחלק מתפוחי האדמה נהדרים לרתיחה, אחרים מצטיינים כשהם אפויים, מטוגנים או מעוכים.

בחברת הדוד משה מגדלים ומשווקים מספר זני גורמה של תפוחי אדמה. זנים שונים של תפוחי אדמה מתאימים במיוחד לאפייה, טיגון או בישול. בין זני הגורמה הלבנים ישנם אליאנס, סלטיאן, אקסקויזה, ניקולה, ויואלדי ועוד המוכרים על ידי קליפתם ובשרם הצהבהבים, הם מתאימים למעדנים רבים, וידועים במרקם מצוין ובטעמם החמאתי. מצד שני, תפוחי האדמה האדומים מזן דזירה הנפוץ בארץ(0תפוח אדמה אדום) מעולים לצלייה ושומרים על צורתם וטעמם היטב לאחר הבישול.

תפוחי אדמה עמילניים הם המתאימים ביותר לאפייה, ויש להם תכולת עמילן גבוהה. אמנם תפוחי אדמה מזן זה מצוינים בעיקר לצלייה, אך גם להכנת פירה, מתאימים בסלט תפוחי אדמה, וגם בצ’יפס.

סוגי תפוחי האדמה העמילניים הם האהובים ביותר. הזנים הנפוצים הם יוקון זהב, רוסט ואיידהו. ריכוז העמילן הגבוה בתפודים אלו נותן פנים תפוח אדמה אוורירי ששומר על מרקם מעולה במהלך הבישול. הטעם שלהם מעט תפל, ועל כן הם מתאימים במיוחד בשילוב רכיבים מלוחים ותבלינים שונים.

הסוד לגידול תפוחי אדמה גורמה של הדוד משה

כל מוצר נהדר מתחיל ביצרן שאכפת לו ומוכן להשקיע המון כדי להשיג את הטוב ביותר, והמקרה של תפוחי האדמה הגורמה של הדוד משה אינו שונה. הסוד הראשון לאיכותם המצוינת של תפוחי אדמה גורמה טמון בגידול חקלאי בלתי מתפשר, משמע, גידול תפוחי האדמה כרוך בנקיטה בשיטות גידול קפדניות ללא שימוש בדשנים סינתטיים, חומרי הדברה ואורגניזמים מהונדסים גנטית. אצלנו בחברת בדוד משה מאמינים שגישה זו היא הייסוד לגידול תפוחי אדמה מושלמים בריאים וטעימים יותר.

מרכיב סודי נוסף במתכון שלהם לגידול תפוחי אדמה גורמה הוא מערכת ניהול המים המרשימה שלהם. הדוד משה מיישם מערכות השקיה יעילות ושיטות חיסכון במים שלא רק מספקות את לחות הקרקע האופטימלית לתפוחי אדמה, אלא גם מקדמות שימוש אחראי במים. התוצאה - תפוחי אדמה אחידים וטעימים כל השנה.

דוד משה מאמץ אסטרטגיות הדברה טבעיות, ובכך מפחית את השימוש בחומרי הדברה. גישה הוליסטית זו, בשילוב עם מחויבותם לקיימות סביבתית, מבטיחה השפעה נמוכה על המערכת האקולוגית. לצמחים בריאים מנגנוני הגנה חזקים, פילוסופיה בה נדון בהמשך הפרק הבא, "השוואת מבחן טעם: תפוחי אדמה של דוד משה לעומת מותגים אחרים".

מבחן טעימה בין תפוחי אדמה גורמה של הדוד משה למותגים אחרים

בתחום המזון טעם ומרקם הם פרמטרים חשובים המעידים על טיב המוצר. מתוך אמונה שלמה בתפוחי האדמה שלנו, החלטנו לערוך ניסוי לשם השוואה בין תפוחי אדמה של דוד משה לבין מותגים מובילים אחרים. המטרה הייתה לזהות הבדלים, אם בכלל ישנם, בטעם, במרקם ובאיכות הכללית כפי שנתפסת על ידי הצרכן הטועם, ולבחור בתפוח האדמה מהנצח.

החלטנו לערוך מבחן טעימה עיוור, שבו המשתתפים טועמים תפוח אדמה גורמה לעומת זנים מקבילים של מותגים אחרים כאשר תפוח האדמה היה אפוי וניטרלי, והוגש רק עם מלח. כמובן שלמשתתפים לא היה כל ידע על המותג שהם טועמים. שמירה על המשתתפים עיוורים למותגים הייתה בעלת חשיבות עליונה כדי לשמור על תוצאות בלתי מוטות.

המשתתפים התבקשו לדרג פרמטרים שונים, כולל טעם ומרקם. התוצאות חיזקו את אמונתנו באיכות הנעלה של תפוחי האדמה שלנו. רוב משתתפים ציינו את טעמם העדין והמרקם החמאתי של תפוחי אדמה גורמה של הדוד משה, מרקמו החלק והמושלם. תפוחי אדמה אחרים

מבחן הטעימה עסק בהבנת הניואנסים של טעם ומרקם תפוחי האדמה. כל תפוחי האדמה הוכנו והוגשו בדיוק באותו האופן, והמסקנה הברורה שעלתה מהניסוי היא שתפוחי אדמה גורמה של הדוד משה הם הטובים והטעימים ביותר!.