השאלה כמה נכס שווה היא קריטית כאשר אנו קונים נכס נדל"ן. אנו לא רוצים לשלם מעל למחיר השוק של שווי הנכס מכיוון שאז נפסיד המון כסף. לכן עולה השאלה איך אפשר לעשות הערכת שווי נכס מדויקת? אם כן אתם צריכים להבין כי הערכת שווי של נכס היא מקצוע בפני עצמו ולכן כדאי לעשות את ההערכה עם מומחים ולא לבד או עם אנשים אשר לא מבינים בכך.

קרדיט לתמונות PIXABAY
קרדיט לתמונות PIXABAY

 

אז מי יכול לעשות בדיקת שווי נכס? התשובה היא שמאי מקרקעין. שימו לב רק שמאי מומחה יכול לעשות את ההערכה ולא עורך דין, בנקאי או מתווך נדל"ן. אם אתם קונים נכס ההשקעה החכמה ביותר שאתם יכולים לעשות זה לפנות אל שמאי וזאת מכיוון שכך תקבלו את ההערכה המדויקת ביותר שיש ותשקיעו בחכמה בנכס שאתם רוצים לקנות.

האם כל שמאי יכול להעריך נכס?

הערכת שווי נכס היא דבר מסובך ומורכב וזה אומר כי לא כל שמאי יכול להעריך את שווי הנכס בצורה מדויקת. לכן אנו מציעים לכם לשים לב טוב טוב לאיזה שמאי אתם פונים בשביל ההערכה.

יש שמאים למשל המתמחים במס שבח ולא בהערכת שווי ולכן יש משמעות לשאלה לאיזה שמאי אתם פונים. אנו מציעים לכם ללכת לאתר האינטרנט של השמאי ולראות שם האם הוא מומחה להערכות שווי. לצד זאת, כדאי לדבר עם השמאי ולשאול אותו פשוט האם הוא מומחה להערכות שווי או לא וכך להבין האם כדאי לכם להעסיק אותו או שמאי אחר מקצועי יותר ואיכותי יותר.

מדוע כדאי לי לבצע הערכת שווי נכס עם שמאי ישראלי?

עליכם להבין כי הערכת שווי נכס עושים אך ורק עם שמאי ישראלי. בשביל לעשות הערכות שווי יש צורך בידע עצום ובהיכרות עם השוק הישראלי.

שמאי מחו"ל למשל מארצות הברית לא מכיר את השכונות בתל אביב או ירושלים או לצורך העניין מכל עיר ולכן איך אתם יכולים לצפות כי הוא ידע להעריך את הנכס שלכם? אם אתם רוצים לקנות נכס בחו"ל אזי תפנו אל שמאי מהיעד שאתם רוצים לקנות בו. אך אם אתם רוצים לעשות הערכת שווי לנכס בארץ אנו ממליצים לפנות אך ורק אל שמאי ישראלי וכך להבטיח הערכה מדויקת אשר תבטיח כי תשקיעו בחכמה בנכס טוב ומתאים.

האם כדאי לי לקבל חוות דעת נוספת על הנכס משמאי אחר?

נאמר כי שמאי מסוים עושה לנו הערכת שווי נכס עולה השאלה האם כדאי לנו כעת לפנות אל שמאי נוסף בשביל הערכת שווי לנכס נוספת? אם כן אם עשיתם בדיקת שווי נכס עם שמאי מקצועי וטוב אין סיבה לקבל הערכה נוספת וזאת מכיוון שמספיקה חוות דעת של שמאי מומחה ואין טעם להוציא כסף על בדיקה נוספת.