אירועים חגיגיים מסוגים שונים הפכו להיות תעשיית ענק של ממש בישראל של שנות האלפיים. חתונות, בר מצוות, חגיגות אירוסין ומסיבות רווקים/רווקת, ימי נישואים ושאר אירועים אישיים משמחים – לכל אחד כזה מתלווה כיום אירוע הכולל הפקה של ממש, קייטרינג, תקליטן וכל מה שעושה אירוע חגיגי לכזה.

כלים

אך מי שבקיא בעולם האירועים החגיגיים בישראל, או לחילופין אנשים רבים מהמגזר העסקי בארץ, כולם מכירים תת תחום אשר נהייה גדול ורחב יותר משנה לשנה – אירועים עסקיים. הכוונה היא לאירועים המזכירים את האירועים החגיגיים באופיים (כיבוד או קייטרינג של ממש, תכנית "אמנותית" כלשהי, מוסיקה וכד'), אך הינם בעלי גוון עסקי מובהק. אירועים אלו נערכים על פי רוב על ידי חברות עסקיות גדולות או בינוניות, ועומדת מאחוריהם מטרה ברורה. מה שבטוח הוא כי תחום האירועים העסקיים הופך לתעשיית ענק של ממש, המגלגלת בישראל סכומי עתק מדי שנה.

קידום מכירות ויחסי ציבור, הווי, קיזוז הוצאות בסוף שנת המס ועוד

כפי שציינו לעיל, תמיד עומדת סיבה מסוימת מאחורי אירוע עסקי זה או אחר. סיבה נפוצה מאוד בגינה עורכות חברות עסקיות אירועים עסקיים חגיגיים היא פשוט יחסי ציבור וקידום מכירות. דוגמאות בולטות לכך הן אירועי השקת מוצר חדש, אירועי לקוחות (אירוע חגיגי אליו מוזמנים לקוחותיה הגדולים של החברה, על מנת ליהנות ולקבל מתנות שונות) ואירועים המוגדרים כאירועי יחסי ציבור, ומהווים למעשה מסיבה אחת גדולה ושמחה עם פרסומות של החברה המארחת את האירוע בכל מקום.

סיבות נפוצות אחרות לעריכת אירועים עסקיים הם קיזוז הוצאות לקראת סוף שנת המס (אותו אירוע עסקי נחשב להוצאה הפטורה ממס, ולכן משתלם לעיתים לחברות לערוך אירועים גדולים כאלו ואולי להפיק מהם יחסי ציבור וכד'), או פשוט – הווי. אירועי הווי לעובדי ולקוחות החברה הם נפוצים מאוד, ומספקים תמיכה ברורה לתשתית החברתית בארגון. ימי כיף, אירועים חגיגיים למטרת גיבוש והווי וכד' – כל אלו תורמים תרומה משמעותית למורל עובדי הארגון ותחושת השייכות של העובדים רבים ל"משפחה" שמהווה הארגון עבורם.

אירועים עסקיים בסטייל

ישנם אירועים עסקיים מסוגים שונים וגם בעלי אופי שונה. חברות רבות אוהבות לערוך אירועים עסקיים בעלי אופי מסוגנן ואקסקלוסיבי, דוגמת אירועי "בוטיק" קטנים ואינטימיים יחסית, הנערכים בגני אירועים מסוגננים, יקבים וכד'.אירועים "מסוגננים" אלו משדרים מסר מסוים וברור לבאי האירוע, בין אם מדובר בעובדים, בלקוחות קיימים או פוטנציאליים, בספקים או בכל גורם אחר הקשור לאותה חברה. המסר הוא כי אותה חברה הינה בעלת אופי עסקי אקסקלוסיבי, יוקרתי ואיכותי. הקישור בין אירוע חברה עסקי בעל גוון אקסקלוסיבי ומסוגנן לבין רמת האיכות של אותה חברה בתחום בו היא עוסקת הוא קישור מתבקש שכולנו עושים, גם אם לא במודע.

לסיכום, אירועים עסקיים הפכו לתעשיית ענק של ממש ומסיבות שונות. מעל הכל, ברור שקיים כאן יתרון גדול עבור המגזר העסקי עצמו, מתוכו יוצאות אינספור חברות אשר מחליטות כי משתלם להן להשקיע באירוע עסקי מסיבה מסוימת.