בני זוג ישראלים שעברו להתגורר בקנדה לרגל עבודתו של הבעל, הסתכסכו קשות, והחליטו להתגרש. האישה התקשתה למצוא עבודה במקצועה, והביעה את רצונה לחזור לישראל בלוויית ילדיהם – בקשה לה התנגד הגבר מכל וכל.

כלים

בביקורה בארץ התייעצה האישה עם עו"ד דפנה זיס, אשר הבהירה לה, כי נטילת ילדיה ארצה תיחשב כחטיפה לכל דבר על פי אמנת האג.

"למעשה הפעולה המומלצת שעמדה בפני האישה באותה העת הייתה לנהל משפט על משמורת הילדים בקנדה, ובמסגרתו לדרוש את הגירתם לישראל" אומרת עו"ד זיס.

האישה שכרה חוקר פרטי על מנת שיתחקה אחר פעולות בעלה לשעבר, ויאתר התנהלות שעשויה לסייע לה במשפט. היא לא ציפתה לרבות ולנצורות, ועל כן דו"ח החקירה אותו ניפק היכה אותה בתדהמה קשה.

החוקר הפרטי אסף ראיות רבות לכך שהבעל נוהג להשתעשע במשחקי שליטה ברוטליים, במהלכם הוא נכפת במרתף ביתו בתוך כלוב, בעוד האורחים חוגגים במסיבות נטולות רסן, שותים, רוקדים וסובאים על חשבונו.

בנוסף, איתר החוקר מסרונים והודעות דוא"ל מפלילות אותן שלח הגבר למאהבותיו הרבות, בהן הוא מסמיך אותן להכותו בעוצמה רבה, לכלוא אותו בכלוב, ולנהל את ביתו וכרטיסי האשראי שלו כאילו היו הם שלהן.

מבדיקת המועדים המדוייקים בהם נערכו בביתו של הבעל מסיבות נטולות רסן בעוד הוא כלוא בתוך כלוב במרתף ביתו ו"גבירות" בוחנות את מצבו, התחוור לתדהמתה הרבה של האישה כי המדובר בלא מעט מועדים בהם ילדיהם המשותפים שהו בביתו של הבעל וייתכן שנחשפו ל"שעשועי" אביהם...

לאור ממצאי החקירה, שלחה עו"ד דפנה זיס לגבר מכתב דרישה בו היא מפרטת את ממצאי החקירה הפרטית, ובו התרתה בו כי יאפשר את העברת משמורת הילדים לרשות אמם ואת הגירתם לישראל באופן מיידי, ולא תיאלץ לנהל נגדו משפט משמורת מכוער.

הגבר, שחשש מאד לפגיעה בשמו, נעתר באופן מיידי לבקשה זו – והילדים שבו לפני מספר שבועות לישראל ביחד עם אמם.

קהילת הבי. די. אס. אם. מונה כמליוני גברים ונשים ברחבי העולם. רובם מסתתרים בארון, או משתעשעים בכך בחדרי חדרים. רק מעטים מהם חיים בגלוי, ומצהירים ללא חשש או בושה שהם מנויים על הקהיליה. חלק ניכר מהם מנהלים חיי נישואין עם בן או בת זוג שאינם מודעים כלל ל"תחביב" הפרטנר שלהם.

"כל עוד הם עוסקים במשחקי שליטה בחדרי חדרים והרחק מעינם של ילדיהם הקטינים, זה איננו עניינו של איש מלבדם ושום שופט או בית משפט של מדינה נאורה כמו ישראל או כמו מדינות ארה"ב, למשל, לא יטול מהם את המשמורת על ילדיהם בשל מימוש הפנטסיות שלהם הנעשה בצינעה ובחדרי חדרים", אומרת עו"ד דפנה זיס, העוסקת בפתרון סכסוכי גירושין חוצי-יבשות ובדיני משפחה בינלאומיים.

"יחד עם זאת", מוסיפה עו"ד זיס, "כאשר מתעורר חשש שהילדים עלולים להיחשף לפעילותם של ההורים, ובוודאי כאשר יש הוכחות לכך שהילדים נכחו בבית כאשר ההורים עסקו בפעילות אינטימית זו באופן בו הם היו עלולים להיחשף לה, בהחלט יתכן שבית המשפט יחליט ליטול מהם את המשמורת על ילדיהם, ואף יקבע הסדרי ראייה עם ההורה תחת הגבלות מסויימות, או תחת פיקוח".

האישה דרשה העברת משמורת – בגלל תחביבו של האב

בני הזוג עברו לגור בקנדה בשל עבודת הבעל, ובמהלך השנים נולדו להם שני ילדים. האישה התלוננה כל השנים על בידוד חברתי ממנו היא סובלת בהשוואה לחייה בארץ, אך בעלה לא הסכים לחזור לארץ, בשל המעמד המתגמל אותו רכש בחברה שבהנהלתה הוא מועסק.

לאחר מספר משברים, החליטו השניים להתגרש. האישה ניסתה לשווא למצוא תעסוקה במקצועה כמרפאה בעיסוק, אך משלא מצאה את דרכה, ביקשה מהבעל רשות להגר לישראל יחד עם שני ילדיהם, אותם גידלה במהלך השנים.

הגבר, שכעס מאד על האישה על הדרך בה נפרדו דרכיהם, התנגד נחרצות למעבר ילדיו לישראל, למרות שבילה עימם רק במהלך סופי השבוע, והתנהל מולם בקור וריחוק. האישה ערכה בישראל ביקור מולדת קצר, ובמהלכו התייעצה עם עו"ד דפנה זיס המתמחה בדין האמריקאי ועוסקת רבות בניהול משפטי גירושין ומשמורת חוצי-יבשות.

עו"ד זיס המליצה לה לא לנסות לקחת את הילדים לישראל נגד רצונו של הבעל, כי הדבר עלול להיחשב כחטיפה, והסבירה לה כי לא נותרו לה הרבה ברירות אלא לנהל משפט משמורת ובקשה להגר עם הילדים לישראל בקנדה. לשם הכנת החומרים למשפט, שכרה האישה חוקר פרטי, אשר ממצאיו היכו אותה כאמור בתדהמה.

החוקר הצליח לדובב את האורחים שהשתתפו במסיבות המפוארות בווילה המרווחת של הגבר. האורחים סיפרו, כי הגבר מחבב במיוחד משחקי שליטה, במהלכם הוא משמש כעבד נרצע לרצונותיה וגחמותיה של מאהבתו המזדמנת, הרשאית לעשות בו ככל העולה על רוחה, דבר המבדר עד מאד את אורחיו.

לדברי האורחים שנכחו במסיבה, הגבר ביקש לעיניהם ממספר נשים, באירועים שונים, לכלוא אותו בכלוב במרתף, לארגן מסיבות נוצצות בביתו כשהוא שוהה במרתף עירום ונרצע – וכל זאת כאשר ילדיו הקטינים שוהים בבית.

החוקר הצליח ליירט התכתבות בין הגבר לבין אחת ממאהבותיו, ובה הוא כותב למאהבת: "את לא צריכה לשנות את אורח חייך כדי לשלוט בי – את יכולה להשתלט על ביתי ורכושי, זה לגמרי תלוי בך. את יכולה גם להמשיך ליהנות מהמאהבים השונים שלך. את רק צריכה לשלוט בי ולהשתמש בי ובזמני, להפוך אותי לעבד כיצד שנראה לך".

במייל נוסף כתב הגבר לאותה אישה: "... אני אוהב את הסטירות שלך ואת הדרך שבה את מכה אותי, ואפילו שלפעמים נראה לי שלא אוכל לסבול יותר, אני יכול, ככל שתכי אותי יותר כך אהיה כנוע לך יותר".

האב ויתר על המשמורת לטובת האם והסכים לחזרתה לארץ עם הילדים, ובלבד שקלונו לא ייחשף

"עצם העובדה שהאב ניהל מסיבות של משחקי שליטה בביתו איננה עניינו של איש וכלעצמה אין בה כדי להפחית או לפגוע ביכולתיו כהורה לילדיו" טוענת עו"ד דפנה זיס. "אך כשסגנון חייו הפרוע, מתנהל בעוד ילדיו שוהים בביתו והוא עצמו מחוסר כל שליטה ובאופן שילדיו יכולים להיחשף ל"משחקי השליטה" המתנהלים בביתו וגרוע מכך, להיחשף למראה אביהם הערום כלוא בכלוב במרתף ביתו, (מרצונו), הדבר בהחלט מתחיל לעורר דאגה לשלומם הנפשי וההתפתחותי של הילדים". לאחר שהעבירה עו"ד זיס לגבר את כתב התביעה המתגבש, ובו החומר הרב שתועד על ידי החוקר הפרטי, הסכים הגבר להעביר לאשה את המשמורת הבלעדית על ילדיהם ולאפשר לילדיו להגר לישראל עם אמם, וזאת ללא כל דרישות מצדו. כמו כן הסכים הבעל להשאיר את התנאים להסדרי הראייה העתידיים שלו עם ילדיו לשיקולה הבלעדי של האישה.

עו"ד דפנה זיס http://www.dafnaziss.com עוסקת רבות בדיני משפחה, ניהול מאבקי גירושין, משמורת ומזונות, הסדרי ראייה, חטיפת ילדים, צוואות, עיזבונות, ענייני ירושה ועוד. בנוסף, למשרד התמחות ייחודית בדיני המשפחה והירושה של מדינות ארה"ב ובניהול תיקים מורכבים בעלי זיקה לדיני מדינות ארה"ב.