בגדים שמעבירים מידע, בגדים שמשמשים לאיתור ולהתראה, ובגדים שמתאימים את עצמם לסביבה – זה כבר לא מדע בדיוני. שיתוף פעולה יוצא דופן בין המחלקות להנדסת תוכנה ועיצוב אופנה בשנקר במסגרת קורס "מיחשוב לביש" - בגדים שבתוכם ארוגים גם פיתוחים טכנולוגיים – הניב תוצרים מפתיעים ופורצי דרך שפותחו ועוצבו בשנקר והוצגו בתערוכת הבוגרים השנתית של המכללה, השמה דגש על השילוב שבין עיצוב להנדסה.

כלים

להלן מספר דוגמאות:

"השמלה הצועקת": שמלה שמאפשרת לתקשר עם מי שלובשת אותה ולעקוב אחריה. בשמלה יש מנגנון למעקב אחרי הדופק של מי שלובשת אותה, וכאשר היא מזהה שינוי בקצב הדופק היא משמיעה אזעקה בצורת צעקות רמות; כאשר מי שלובשת אותה צועקת, השמלה משמיעה אזעקה רמה עוד יותר; במקביל, כאשר השמלה מזהה לחץ אצל הלובשת – בשל דופק מהיר או צעקות – היא שולחת SMS לשני מספרי טלפון שהיא תוכנתה לדווח להם, ומאפשרת להם לחייג בחזרה ולדבר עם לובש השמלה או להקשיב לו.

את השמלה יצרו הסטודנטים רועי דהרי ומג'ד נואטחה.

"בגד זיקית": שמלה שצבעה וצורתה מושפעים מהתאורה שמסביבה. הבגד מזהה את הצבע הדומיננטי של הגוף המצוי מולו, ומשנה את צבעו בהתאם (נצבע בירוק מול גוף ירוק, וכו'). את הבגד עיצבה מור מדינה.

שמלה אינטראקטיבית: שמלה בה משולבים חיישנים וחלקים נעים המגיבים לרמת הפעילות האינטרנטית בחלל (כמות ה"פאקטים" באויר) בו היא נמצאת ולרמת התאורה מסביבה ומשנה את רמת התנועה שלה בהתאם.

השמלה גם מגיבה במופע אנימציה צבעוני לנוכחות קרובה של אלכוהול. את הבגד עיצבו שרון ולרי וניר ג'קסון.

"מיחשוב לביש יהפוך לענף חשוב בעולם ההיי-טק", אומרים ד"ר אמנון דקל, ראש המחלקה להנדסת תוכנה בשנקר, ולאה פרץ, ראש המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר. לדבריהם : "למיחשוב לביש יהיו בעתיד יותר ויותר שימושים שיהפכו לחלק מחיי היום יום שלנו, ולכן חשוב שסטודנטים משני החוגים ייחשפו אליהם. העבודות של הסטודנטים הללו בולטות הן בפיתוח הטכני שלהן והן בהיבט החדשני שלהן בעת ובעונה אחת".