מרחב עסקי דרום ברשות מקרקעי ישראל משווק בתמנע מגרש גדול לאנרגיה סולארית להקמת תחנת כוח ל 50-60 מגה- תצרוכת שנתית של עיר בת 22,000 תושבים

כלים

המכרז אותו מוציאה רשות מקרקעי ישראל יוצא בהמשך להחלטות הממשלה המציינות את החשיבות הלאומית של הפקת אנרגיה ממקורות מתחדשים. למכרז יש חשיבות רבה בגוון מקורות האנרגיה וניצול אנרגיית השמש להפקת חשמל.

המגרש שגודלו 1,100 דונם ישווק ליזמים במטרה להקים עליו תחנת כוח בהספק של 50-60 מגוואט, אשר תוכל לספק חשמל לכ 22,000 בתי אב במשך שנה שלימה (לשם השוואה -לעיר בסדר גודל של אילת)זהו המתחם הרביעי לאנרגיה סולארית המשווק על ידי רשות מקרקעי ישראל והגדול מביניהם.שלושת המתחמים הקודמים שווקו באזורי התעשייה של מצפה רמון ועין עברונה באילת, והיו בהיקפים קטנים יותר של כ 7-8 מגה כל אחד. שיטת הפקת החשמל במכרז זה הינה פוטוולטאית .

המכרז נעשה בשיתוף עם מועצה אזורית אילות וביחד עם רשות החשמל ומשרד התשתיות הלאומיות. הזוכה במכרז ידרש לעמוד בתנאי הסף של רשות החשמל וידרש להשלים את התכנון ולקבל היתרי בנייה לאחר מכן יוכל לקבל זכות חכירה ל 25 שנים על הקרקע ולהקים את המתקן הפוטוולטאי.

עו"ד אמיר ביידא, יועץ משפטי במרחב עסקי דרום שליווה את המכרז מאז תחילתו : מדובר בפרויקט גדול בעל חשיבות לאומית שנעשה בשיתוף פעולה בין משרדי ממשלה ורשויות שונות בנגב ומביא בשורה ותרומה לפיתוח הנגב וחסכון במקורות אנרגיה קונבנציונליים לטובת ניצול אנרגית השמש.