המדריך השלם לפעילויות ולאטרקציות הכי מלכותיות בלונדון

בשבת בצהריים התייצב הכרוז המלכותי של ארמון בקינגהאם מול הציבור הרחב והכריז באופן רשמי על לידתה של היורשת הטריה לבית וינדזור, בתם של הנסיכה קייט והנסיך וויליאם. הייתה זו יריית הפתיחה של החגיגות המסורתיות האהובות כל כך על נתיני הממלכה; ברגעים אלה ממש הממלכה כולה לובשת חג, ותיירים מכל העולם נוהרים לבירה לונדון כדי לקחת חלק בחגיגות של השריד המפורסם, האהוב והפוטוגני בעולם שנותר משושלת הממלכות ההיסטורית של אירופה. לרגל המאורע, פרסמה חברת התעופה המלכותית בריטיש איירווייס, המפעילה 20 טיסות שבועיות ללונדון, מדריך מיוחד המרכז את כל הפעילויות שיש ללונדון להציע לחובבי משפחת המלוכה שהגיעו לספוג קצת אווירה מלכותית:

כלים

ביקור בית אצל הדוכסים מקיימברידג'

הנסיך והנסיכה וויליאם וקייט, יחד עם בנם הנסיך ג'ורג', מתגוררים בארמון קנזינגטון במערב לונדון וצפויים לחזור לשם יחד עם התוספת החדשה למשפחה מיד בתום תקופת ההסתגלות והמנוחה של התינוקת ואמה. המשפחה המלכותית מזמינה תיירים מכל העולם לבקר בביתם, לשוטט בין המסדרונות והחדרים העתיקים ולהתרשם מיצירות אמנות היסטוריות. בין היתר ניתן לבקר גם בתערוכה מיוחדת המושכת אליה חובבי אופנה מכל העולם, ומציגה את קוד הלבוש הנוקשה של משפחת המלוכה ותלבושות מקוריות שנלבשו ע"י דמויות נערצות מהארמון דוגמת המלכה אליזבת והנסיכה דיאנה.

מחיר כרטיס: 16.40 ליש"ט

תחנה: High Street Kensington (קווים District ו-Circle)

אתר החתונה של וויליאם וקייט

למעלה מ-2 מיליארד איש צפו בחתונתם של וויליאם וקייט שנערכה ב-2011 בכנסיית ווסטמינסטר שבלונדון. ביקור בלוקיישן המלכותי נחשב לחוויית חובה בטיול בלונדון ואם הייתם בין אותם 2 מיליארד צופים, ייתכן שתזהו לא מעט פרטים מאותה כנסייה מלכותית, שנחשבת לאחד המבנים היפים ביותר באירופה ולאטרקציה תיירותית מובילה. אם ממש תרצו, תוכלו ללכת לאורך הכנסייה באותו מסלול בו צעדו הנסיך והנסיכה ולנופף לעוברים ושבים.

מחיר כרטיס: 20 ליש"ט

תחנה: St James’s Park (קווים Circle ו-District) או Westminster (קווים Jubilee, District ו-Circle)

התכשיטן המלכותי

חנות התכשיטים Gerard & Co בשכונת Mayfair היוקרתית שבלונדון היא ביתם של התכשיטנים שייצרו את טבעת הספיר המפורסמת, איתה הציע וויליאם נישואין לקייט, והייתה שייכת קודם לכן לאמו דיאנה. החנות היא מוקד תיירותי מרתק ונחשבת למוסד של ממש בממלכה. כפי שניתן לדמיין, היא מיועדת ללקוחות בעלי כיס עמוק במיוחד, אבל תיירים רבים מגיעים לשם רק כדי לספוג קצת אווירה מלכותית – וזה, כמובן, בחינם.

תחנה: Green Park (קווים Jubilee, Piccadilly ו-Victoria).

חנויות התינוקות האהובות על קייט

צלמי הפפראצי הבריטים ליוו בנאמנות את הנסיכה קייט כשערכה קניות לקראת לידתו של הנסיך ג'ורג' כמו גם לקראת לידתה של הנסיכה החדשה. קייט ואמה ביקרו בשתי חנויות מרכזיות ברובע המלכותי של לונדון, קנזינגטון & צ'לסי: חנות מוצרי התינוקות היוקרתית Blue Almonds ברחוב וולטון וחנות רהיטי הילדים Dragons, גם היא באותו רחוב. המקום הפך למוקד עליה לרגל ואטרקציה תיירותית מובילה וגם היא, כמובן, לגמרי בחינם.

תחנה: South Kensington (קווים District, Circle ו-Piccadilly).

גלריית הדיוקנאות הלאומית

חובבי האמנות שביניכם בוודאי לא ירצו לפספס את הדיוקן הרשמי של הדוכסית מקיימברידג', הנסיכה קייט, שמוצגת בימים אלה בחדר מס' 39 בגלריית הדיוקנאות הלאומית של בריטניה. מדובר ביצירת אמנות של ממש ויש האומרים כי המבט בעיניה מזכיר את המבט של אישה מפורסמת קצת יותר – המונה ליזה, המוצגת בפריס. גם הפעילות הזו חינמית לחלוטין והיא מומלצת לכל המשפחה.

תחנה: Leicester Square (קווים Northern ו-Piccadilly)

ארמון בקינגהאם

ביקור בלונדון לעולם לא יהיה שלם בלי סיבוב בארמון בקינגהאם. אם הדגל המלכותי מונף, סימן שהמלכה נמצאת בביתה, אולי אפילו עם הנין ג'ורג' ועם אחותו הקטנה. השעה המומלצת לביקור היא 11:00 בבוקר, אז ניתן לראות את משמר הכבוד מחליף משמרות. מומלץ גם לקחת סיור מודרך בתוך הארמון ולבקר, בין היתר, ב"חדר הכס", שם נערכו הצילומים הרשמיים לאלבום חתונתם של קייט וויליאם לאחר נישואיהם ב-2011.

מחיר כרטיס: 35.60 ליש"ט למבוגר.

תחנה: St James’s Park (קוויםCircle ו-District).

ולקינוח: הצטלמו לצד הדוכס והדוכסית מקיימברידג'

...או הכי קרוב לזה. מוזיאון השעווה מדאם טוסו בלונדון מדווח כי המוצגים הכי פופולריים שלהם הם כמובן הנסיך והנסיכה קייט וויליאם, וייתכן שתצטרכו להמתין מעט כדי לשים את ידכם על צילום משותף. אם תרצו אלבום משפחתי-מלכותי מלא, גם זאת אופציה – תוכלו למצוא שם את המלכה אליזבת', הנסיך צ'רלס, הנסיך הארי ובני משפחה נוספים.

מחיר כרטיס: 22.50 ליש"ט בהזמנה באינטרנט

תחנה: Baker Street (קווים Bakerloo, Circle, Jubilee, Metropolitan ו-Hammersmith & City).